Svaki korisnik programa je specifičan po svojem načinu poslovanja
zbog toga je potrebno prije samog rada program podesiti vlastitim zahtjevima.
Podešavanje programa znači napuniti određene šifrarnike, podesiti
postavke i sl.
1. Otvaranje matične firme i poslovne godine
Prva stvar koju morate napraviti prije samog početka rada je otvaranje
Nakon prve instalacije programa inicijalno će kao matična firma
biti .
Kada uđete u program pri vrhu ekrana će uvijek pisati naziv tekuće matične firme i poslovna godina u kojoj se trenutno nalazite.Ako kliknete mišem na tu firmu (tipku) otvorit će se prozor u kojem možete izvršiti sve radnje po pitanju promjene matične firme, statistike otvorenih firmi i godina, otvaranja, brisanja novih firmi i godina, i dr.
Da biste mogli otvoriti novu matičnu firmu ona mora postojati u popisu
, postupak za otvaranje je sljedeći:
Matičnu firmu Testiranje
d.o.o. ne morate obrisati, dapače ostavite je i koristite za razna
testiranja, pogotovo dok ste u fazi učenja programa, licenca programa
vam dozvoljava da uz kupljeni broj licenci imate otvoreno i dodatnu firmu
Testiranje doo
Brisanje firme u matičnim firmama je brisanje poslovnih knjiga (direktorija na disku) koje su otvorene za tu firmu, a brisanje u poslovnim partnerima je brisanje te firme iz šifrarnika, popisa.
2. Namještanje postavki-parametara za rad programa
Svaki korisnik ima drugačiji sistem rada, prije samog početka
je potrebno podesiti program za određenog korisnika. Postavke
se nalaze u izborniku Sistem>Postavke programa.
Većina tih postavki je već namještena za prosječnog
korisnika. Postavke su grupirane po skupinama.
Niže navedeni su postavke za koje je bitno da se namjeste prije samog unosa podataka, sve ostale postavke se mogu u toku rada korigirati.
Kada god posjedujete
modul Glavna knjiga i neku od analitika koja podržava rad s kontima tj.
automatskim temeljnicama za glavnu knjigu (kupci, dobavljači, osnovna
sredstva i dr.) tada preporučujujemo uključivanja rada s temeljnicama.
Iznimka su Robno-materijalno i Maloprodaja u tim modulima bez obzira
što omogućavaju rad s temljenicama NE preporučujemo rad s temeljnicama
zbog jednostavnijeg rada i veće slobode kod knjiženja.
Sve postavke su inicijalno namješteni da možete početi s radom, ali je dobro pregledati postavke da dobijete uvid koje su sve mogućnosti podešavanja rada programa.
To su organizacijski dijelovi matične firme npr. skladišta, radne
jedinice i dr., može ih biti proizvoljan broj.
Kod modula robno-materijalno je potrebno u okviru poslovnih jedinica otvoriti
potrebna skladišta, a kod materijalnog i barem jednu radnu jedinicu.
Organizacijske jedinice se otvaraju posebno za svaku firmu za koju vodimo knjige u meniu Šifrarnici>Osnovni šifrarnici>Poslovne jedinice u firmi.
Postojeći kontni plan je baziran na RRIF-ovom kontnom planu. Kontni plan je potrebno revidirati tj. provjeriti da li odgovara potrebama korisnika i učiniti potrebne izmjene i dopune, meni Šifrarnici>Osnovni šifrarnici>Kontni plan
Najjednostavnije je ispisati na papir kontni plan i na njemu napraviti reviziju tj. koja konta treba dodati koja promjeniti i sl., i onda te promjene, prije bilo kakvog rada s kontima, unijeti u kontni plan.
Kao što smo na samom početku rekli to je popis svih firmi s kojima radimo u bilo kojem modulu programa, u tom popisu se nalazi i matična-e firma za koju vodimo knjige.
Dobro je na početku rada unijeti određeni broj poslovnih partnera s kojima stalno radimo (kupaca, dobavljača i dr.), a kasnije ih dodavati prema potrebi.
6. Tarifne skupine poreza na promet
Pregledati tarifne skupine, ako je potrebno učiniti izmjene i dopune. U toku rada dopuniti ako bude bilo izmjena. Izbornik Šifrarnici>Osnovni šifrarnici>Tarifne skupine poreza na promet.
Specifična konta, samo za korisnike koji rade s kontima
tj. temeljnicama...
Popis artikala možemo kao i popis poslovnih partnera unositi tokom samog rada kako se pojavljuju, ali je praktičnije unijeti odmah jedan određeni broj za koji znamo da se često pojavljuju tj. da će nam svakako trebati.
S programom se može početi raditi unutar godine ili na početku godine, da bismo mogli početi moramo u određene module unijeti neka početna stanja, zavisno od toga o kojim se dijelovima programa radi.
Početno stanje na početku godine unosimo posebno za glavnu knjigu, a posebno za analitike. Početna stanja analitika unosimo za svaku analitiku posebno (kupci, dobavljači, blagajna, robno i dr.), ta početna stanja se ne prenose u glavnu knjigu jer se ona nalaze u samom početnom stanju glavne knjige koje isto tako unosimo posebno.
Početna stanja analitika program automatski knjiži na temeljnicu nula koja se nikako ne može prenijeti. Tek kada knjižimo prvu regularnu temeljnicu (jedan) možemo prenositi podatke u glavnu knjigu.
Kod početnog stanja analitika npr. kupci obratite pažnju da je prije unosa potrebno označiti da se radi o Unosu početnog stanja, u zaglavlju dokumenta se nalazi Check box tipka kojom se to označava.
Glavna knjiga
Kao sintetički glavni dio knjigovodstva je svakako najvažniji.
U svakom slučaju moramo unijeti početno stanje tekuće godine
tj. početnu bilancu, isključivo kroz dokument
To možemo napraviti na razne načine npr.
Saldakonti kupaca i dobavljača
Prvo uključiti unos kao početno stanje (nalazi se na samom prozoru unosa), a zatim unijeti početno stanje prošle godine na dva moguća načina
Promet tekuće godine također unosima na dva načina kao što je prethodno opisano. Ako radite sa uključenim temeljnicama u saldakontiju program će izvršiti prijenos zadnje neprenesene temeljnice u glavnu knjigu kada to zatražimo, ako ne želimo da se određena temeljnica prenosi u glavnu knjigu tada direktno u glavnu knjigu možemo upisati taj dokument pod određenim brojem.
Robno knjigovodstvo
Potrebno je unijeti početnu inventuru svakog pojedinog artikla sa datumom 1.1., ako moramo unijeti i promet do određenog datuma tekuće godine tada to možemo napraviti na dva načina
Osnovna sredstva
Slično kao i robno.
Fakturiranje u veleprodaji
Copyright © IPOS 1992-2023.